GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 februari 2009

Hej, alla fula och snygga.

God morgon.

Det är meningen att jag skall plugga i dag, alltså bloggar jag och slösurfar. Är det inte så man gör? Ute är det fint väder (det vill säga, om man tycker att kombinationen snö, kyla och sol är fint) och jag är lite trött. I går kväll var jag och Hjärtat ute mitt i natten och pulsade runt i den oplogade snön; han mulade mig så att mitt smink rann, men jag var bra mycket mer pricksäker än han när vi hade snöbollskrig innan och efteråt. Tja, man kan väl säga att vi lekte Hollywoodfilm. (Och nästa höst, då skall vi springa runt i högar med fallna löv, sparka runt i dem och skratta. Hahaha.)

Jag mår inte dåligt längre. I alla fall inte just nu. Det var nog en sådan där innan mens-grej. Det var för övrigt det jag var orolig över, som jag nämnde lite snabbt i det inlägget: jag hade fått en blödning som jag inte visste vad det var. I mitt huvud var det en indikation om cancer. Det visade sig dock vara mens; även om en vecka för tidig. Men i och med det där cellprovet är jag orolig för allt och ingenting, så vad skall man göra? Jag har dessutom aldrig någonsin varit oregelbunden, så det är inte så lätt att veta. Och snart måste jag bestämma mig: nya p-piller eller spiral?

Förresten: jag åt chips i går kväll! Jag! Chips! Åh, det var så sjukt gott! Jag har inte ätit chips på 1.5 år - då åt jag en "chipsskiva" på en fest och tyckte att det var skitäckligt .. Och innan dess var det säkert två år. Men i går, i går blev jag så sjukt sugen! (Jag fick lite ont i magen efteråt, men det var det fan så värt.)
Jag skiter i det där med LCHF nu. Jag äter müsli, bananer och kolhydrater. (Det enda jag inte kan äta är saker med mjöl i, men det är en annan historia.) Jag skiter dessutom i min ledvärk - när jag har fått CSN och min lön, skall jag knalla raka vägen till det nyöppnade Friskis&Svettis här i krokarna och skaffa träningskort. Börja träna, fan vad gött! Jag har inte mått så bra gällande min kropp på sistone, har känt mig väldigt obekväm med den, så det skall bli mycket skönt. Det som gör det hela ännu lite bättre är att det där nyöppnade F&S verkat relativt folktomt varenda gång jag åkt förbi. Här skall vi inte ha en massa biffar på gymmet, inte förrän jag själv åter blivit en! :) Och gällande mitt ändrade matintag skämtade min pojkvän och jag i går om att jag bulkar innan träningen. Hahaha :)


Håll i hatten! Min (vältränade) kropp för ett par år sedan. Nu: älskad och saknad!

Nej, nu är jag för kaffehög för detta (och klockan är knappt tolv, jösses). Känner mig lite svamlig och yr. Skall sätta mig och plugga nu och köra fram till Miami Ink i kväll, dvs kl. 19. Sedan sova. Är egentligen så himla trött och har varit det länge. Fattar inte att jag aldrig lyckas sova ut ..

Hejs svejs!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du är "game" igen :)

Vill du träna utan att träna så testa att gå hem en del av vägen från skolan? Genom stan med musik och lite sol är rätt skönt, tröttnar du så hoppa på nästa buss?

Anonym sa...

Tack för tipset om sidan, men jag är sån att jag kommer alltid på i sista sekunden vad jag behöver så.. :P

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

I alla fall game snart! :)

Nej, nej, det orkar jag inte. Inte ännu i alla fall!