GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



1 februari 2009

Ett tveeggat svärd ..

När det kom till kritan hade jag verkligen ingen lust att tillbringa dagen i sängen. Jag har istället suttit framför datorn en del, slösurfat och funnit inspiration. Denna blogg. Och en ny sida att trakta efter.
Inspiration är ett tveeggat svärd för mig. Jag blir skitglad men samtidigt ledsen över allt jag inte förmår, men även inte äger. Ibland vill man mer än man kan, ibland mer än man är eller är förmögen till .. och ibland har man helt enkelt inte råd, hehe.

För någon timme sedan skrev jag en lista över mina mål i det närmaste. Den rörde skolan, mitt självförtroende, min kropp (=börja träna. Hoppas mina leder blir bra snart!), min ekonomi och att skaffa mig en sådan här matta. En orange. Den är uppskriven på min lista över februarilönens utgifter!! :) Åh, du ljuva tid .. Är verkligen tokförväntansfull inför den!

Okej. Snart skall jag återvända till sängen för att plugga. (Det vill säga läsa igenom ett kapitel.) Därefter skall jag fundera lite mer på min framtid, bygga upp lite mer längtan, planer och drömmar. Borde skriva lite dagbok också, det var (för) länge sedan .. Gör kanske det senare. Fast först skall jag ut, till mataffären samt hämta ut ett paket. Få lite frisk luft och solsken innan pluggandet!


Och snart är det mörkt igen. Fan också!!!


PS. Hahahahaha!! Mona Sahlin och Swecan, HYSTERISKT roligt! DS.


Inga kommentarer: