GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



1 februari 2009

Jävla dollarhöjning!

Hemma nu, skall äta och sedan bada badkar innan Miami Ink. Köpte rengöring+hudkräm från Dermalogica på eBay tidigare i dag, och nyss fick jag en invoice från säljaren, med korrekt porto och allt. Men alltså, faaaaaan, jävla dollarhöjning!
I den där perfekta finansvärlden som rådde ett tag (baserat på den högst subjektiva och gynnande mig själv-åsikten om hur fantastiskt det var med en låg dollar), skulle min order ha gått på 525:-. Men neeeej då, istället gick den nu på 750:-!! Suck! Allt bara för att finansmarknaden behagat dyka och dollarn stigit så förbannat .. (Förut gick alltså dollarn som "bäst" på 5.9:-; i skrivande stund är den 8.4:-.)


Suck. Det var dyra $90 ..

Och detta hittade jag precis, när jag skulle ladda upp bilden ovan.
Lite coolt. Får mig osökt att tänka på en artikel jag läste i en gammal Illustrerad vetenskap, om teorin att kroppens celler har minne. Detta härleddes till studier av människor som tagit emot transplanterade organ; att donatorernas minnen ibland "följt med" till den nya kroppen och hur de som fått dessa organ ibland blivit helt förändrade och skaffat sig intressen och övertygelser motsatta deras egentliga, men som donatorn haft i livet, och ibland även upplevt rena minnen och till och med donatorernas dödsögonblick.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja eller så är det den gemensamma fru-faktorn som spelat in.. .

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Hahahaha! :) Ja, det vet man faktiskt inte, hon kanske var värsta haggan :D