GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 februari 2009

Nu går det nog inte längre ..

Jag har första tentan i min kurs i morgon, i den stooora salen på Viktoriagatan. (Den är så läskig, den där salen!) Jag har pluggat och pluggat och nu går det nog helt enkelt inte att få in ytterligare kunskap. Jag har pluggat i ungefär tio dagar och det får jag säga är bra. Godtagbart. Jag har ingen tentaångest och har så inte haft hela denna tid. Jag har gjort så gott jag har kunnat och strax skall jag sätta mig och mer slökolla än kolla igenom ett gäng stenciler (~200 sidor) som jag ännu inte har hunnit med ordentligt. (Det har varit mycket kurslitteratur!)

I övrigt mår jag väl inget vidare. Jag har känt mig krasslig väldigt länge och i går när jag knallade uppför backen till Humanisten - som är mer lång än hög - flåsade jag som en blåsbälg när jag väl hade kommit fram. I dag har jag varit illamående hela dagen samt haft hjärtklappning och huvudvärk, och förut när jag åt (sushi, mmmmmmmmm) blev jag andfådd .. av att äta! Dessutom är jag kroniskt outvilad - jag har inte fått vakna utan en väckarklocka i två veckor nu! Jag är, som antagligen de flesta andra, väldigt beroende av att då och då få vila upp mig och sova ut, så trots att jag sov nästan nio timmar i natt, vaknade jag som om jag just inte hade gjort det. JAG ÄR HELT SLUT, det enda jag längtar efter är post-tenta. Det skall bli så JÄVLA skönt!!!

.. Så, med tanke på allt detta är det inte så konstigt att det varit många konstiga drömmar på sistone. Många skolrelaterade: jag har hånglat med vissa ur min klass (med just honom jag inte står ut med, jävligt typiskt) och andra har bara varit med. Och många bara konstiga: i natt var jag och Vladimir Putin ett par. Så han älskade mig!! (Jag skämtar inte, han var jättekär i mig. Vid ett tillfälle låg han till och med med huvudet i mitt knä och jag klappade honom.) I natt drömde jag dessutom att jag bara fick G på tentan. Jag grät.

Håll nu tummarna för mig i morgon!! Tentan är mellan 9.00-13.00, men ni behöver bara hålla ett par timmar - chansen att otåliga och rastlösa jag orkar sitta ner i fyra timmar är inte stor.


Vinkevink i går morse. Jag körde på sekreterarlooken, med glasögon och allt .. Jag längtar så efter vår, värme och höfthållare!!

Hmm, det blir till att läsa de där stencilerna i sängen .. jag har redan borstat tänderna, haha.


8 kommentarer:

Anonym sa...

V30 (tentasalen) är ett konverterat parkeringsgarage, det är därför det ser ut som det gör. Läget är åtminstone bra!

För 15 år sedan var det datasalar och seminarierum där, tentorna gjorde man istället (oftast) i källaren till samma hus som Willys Mölndalsvägen, där det är Life gym numera.

Lycka till i morgon!

Anonym sa...

Du är så söt, vinkevink på dig :D

Hoppas tentan idag gick bra, jag höll inte tummarna eftersom jag låg och sov. Jag drömde inte ens att jag höll tummarna, jag drömde att jag fastnade med bilen på ett tågspår.. hann precis lös i tid innan tåget kom susandes och strax därpå insåg jag att jag körde MOT trafiken på en trefilig väg. Jag var nog orolig för hur du skulle klara dig :)

Anonym sa...

Putin sover i ditt knä, Sauron är en olägenhet...

Tycker jag mig ana ett mått av storhetsvansinne?? *Skrattar gott*

Anonym sa...

"Jag längtar så efter vår, värme och höfthållare!!"
Häpp - då är i två. Om inte ÄNNU fler.

Hoppas du kan få vila ut rejält nu!

Stor kram!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Dtk.

Där ser man, där ser man! Det förklarar sannerligen en del!
Tack i efterskott!! :)

Mint.

Hehe, tack! Vad skall man göra? ;)

Och ja, det var du helt säkert! Den där drömmen kan ju bara betyda en sak :D

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Haha! Ja, så är det kanske! :D

gu-ru.

Ja, det är fina grejer, det!!
Vilandet går sisådär .. .
Kramkramkram!

Anonym sa...

När får vi veta hur det gick? *nyfiken*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Så fort jag får veta det och får tag på en dator, hehehe ;)