GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



20 maj 2009

Dagens bra och dagens (gårdagens) dåliga.

Bland det bästa jag vet är att äta frukost samtidigt som jag ser på reprisen av Jay Leno. Kl. 11 är en ypperlig tid för frukost - på samma sätt som kl. 9 skulle ha varit det om hans program sändes då!

Utöver det obligatoriska frukostätandet har jag diskat och rensat kattlådan. Kul, kul. Jag bläddrade dessutom snabbt igenom nya H&M Home-katalogen, som för en stund sedan damp ner genom brevinkastet. Den var dagens bra. Kära nån, jag dör! I höst kommer det att finnas leopardmönstrade sängkläder och handdukar, prickiga (och billiga) sängkläder och andra fina saker! Jag verkligen DÖR!


Polka dots and leopardmönster-heaven!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Hur det än blir, om jag flyttar i höst eller inte, tänker jag förnya mitt sänglinneskåp och mitt handduksbestånd. Över huvud taget har jag för avsikt att rensa i mitt hem i sommar. Jag behöver verkligen det! Jag har inte så många kläder som jag inte använder, men väl porslin, sängkläder, väskor och skor, och bara allmänt en massa grejer. Jag behöver gå igenom alla mina ägodelar och kasta, kasta, kasta.

Åh. Gårdagens dåliga strök jag. Jag klarar visst inte av att vara alltför personlig. Nåja, ta inte ut något på någon som inte är den personens fel, var kontentan. Ta det med den/de det gäller. Då har man inget att be om ursäkt för i efterhand - och framför allt ger man inte upphov till negativa känslor (irritation, ledsnad) hos någon annan.

Nu måste jag sätta mig och plugga/skriva. Tjo.

PS. I dag fyller min allra första pojkvän 27 år! Vi var åtta år, haha. DS.


2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Dunka ut junket på Tradera, folk köper verkligen ALLT!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Correction: Folk SÄLJER verkligen allt. :D