GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



24 maj 2009

Härligt!

Jag mår härligt. Helt underbart. Jag har "drömtittat" på massor av lägenheter den här veckan så hela jag är uppfylld av drömmar. Söndagsdrömmar, eftersom det är söndag. Fredagsdrömmar i fredags och tisdags- i tisdags. Åh. Det är en så bra sporre för mig, att titta på lägenheter. Inte minst för den omedelbara inspirationen som infinner sig. Jag älskar nämligen hem. Det är helt klart ett av de fasta dragen i min personlighet, att jag måste ha det fint omkring mig, där jag bor. Och jag är ombytlig. Jag vill måla, jag vill måla om, fixa, dona, förbättra. Nya färger, modifieringar av min stil; dragande av allt, av minsta lilla detalj, närmare spetsen som är JAG. Men mitt lägenhetstittande är lika verkningsfullt i ett större perspektiv. Drömmar om framtiden. Om att en dag kunna, om att en dag ha råd, om livet som skall levas i den eller den lägenheten. Om uppnådda mål, om framgång, om lycka.

Alla lägenheter jag har tittat på den här veckan har varit ettor i innerstan i Stockholm. Jag hittade en så fantastisk sådan, med garderob, sovloft, högt i tak och brädgolv .. ååååhhhhhh, brädgolv. Vitt brädgolv i ett vitt kök och naturfärgat brädgolv i rummet (som jag hade målat högblankt svart). Åh, jag ÄLSKAR brädgolv. HATAR parkett och fiskbensmönster (usch!!!). Fast jag tänker inte länka. Jag kan faktiskt inte göra det. Jag vill - måste - ha min dröm för mig själv.

Det skall bli spännande att se hur det blir i höst. Jag vet inte om jag kommer in i Stockholm. Jag har ingen uppfattning om saken, ingen känsla som tydligt talar om för mig om det är troligt eller inte. Det kan hända, men det kan även inte bli så, är allt jag vet. Det var ju många andra som sökte och man får ju förutsätta att alla som sökte har någon slags förmåga och intresse för utbildningen. Man får förutsätta att alla andra också vill komma in. Som min vän sa: Man ska inte underskatta sina konkurrenter. Men jag hoppas, JAG HOPPAS SÅ.

Men .. i sommar skall jag måla min vita spegel leopardmönstrad, sälja mitt skrivbord och köpa en laptop. Oavsett vad. Och vilket hem jag än kommer att bo i, skall jag inreda (om) det med färg. Färg, färg, färg. Knallrosa, turkost och grönt. Stänk av knallblått och knallrött. Tavlor och ramar och pinuppor och flamingos och ett röd-/vitprickigt överdrag till min golvlampa. Och denna.



Världen, klockan var 12. 05 när detta var mitt morgonkaffe. Mitt 12.05-kaffe. Nu väntar min 12.45-frukost. Åh, jag är så lycklig, så glad, så rofylld. Verkligen rofylld! Allt känns som en enda aahhh-utandning, en sådan där man gör med ett leende på läpparna. Livet är härligt för att jag har förmågan att göra vad jag vill och för att jag jobbar mot mina mål. Allt är så bra, och kommer att bli ännu bättre.


2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Helgardera med att ställa dig i kö på SSSB redan nu?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Check! Jag har ~50 dagars kötid i dagsläget, och grämer mig för att jag inte tänkte på att ställa mig i kö redan förra året. Det kommer helt klart att vara ett av mina livstips till mina eventuella framtida barn i gymnasieåldern: Ställ er i studentbostadsköer ÖVERALLT. Varför har ingen någonsin kommit med det tipset till mig!? Det är ju helt sinnes!