GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



6 maj 2009

I dag har jag hittills:

.. gosat och slagits med katt.



Klorna är ju uppenbara, men notera tänderna.

Klor bör klippas innan, aj, aj.

.. sett på Extreme home makeover. Jag brukar inte se det, men det var på just när de skulle få se sitt nya hus.


Jag fick ingen inredningsinspiration.



I övrigt har jag städat och ätit frukost. Nu skall jag skumläsa Laura Palmers dagbok och sedan börja skriva mitt reportage om Twin Peaks. I går såg jag förresten klart själva serien Twin Peaks .. och blev grymt besviken. Vilket SKIT!!! Jag vred mig i plågor ända till slutet. Usch. (Men tack och lov att det åtminstone tog slut någon gång. Oh, for the love of god, låg jag och tänkte i flera timmar. Och Shut up and die already, också. Det såg jag i ett Youtubeklipp en gång; en rätt rolig parodi på Titanic.)

I går loggade jag in både på Boplatsgbg, Stockholms studentbostäder och Umeå bostäder - för att hålla mina kötider levande. Jag vet inte vart jag helst skulle vilja flytta. På sätt och vis Stockholm - då får jag börja skolan i höst (förutsatt att jag kommer in, förstås) och blir därmed klar snabbare. Dessutom får jag Stockholm som kontaktnät (och stad, det är ju en stor stad. Stockholm är ju Stockholm och Umeå Umeå, om man säger så.)
I Umeå börjar plugget först nästa år, men då kommer jag å andra sidan kunna få praktiskt taget vilken lägenhet jag vill där (om jag kommer in, förstås), för då kommer jag att ha stått i kö i över två år. Det är lång tid i Umeå, det.
Ja, ja, vi får se. Det är ju inte enbart upp till mig!

Boplatsgbg håller jag endast igång för den dagen jag är klar med allt utbildningstjafs, är tillbaka i Göteborg och skall flytta in till stan. Jag kommer att ha samlat på mig ett helt gäng år till dess!

Vi höres!


2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Sthlm om du kommer in, så oändligt mycket lättare att hälsa på andra och bli påhälsad än om man befinner sig hunda mil bort uppe i lapphelvettet. För att inte tala om vintermörkret däruppe, jag hade dött.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Jo, det där är också sant. Men det är ändå inte bara nackdelar med Umeå - det är det som är problemet.

Och tja, kanske kommer jag inte ens att ha något val, vem vet? Så jag tänker inte sitta här nu och säga ja till det ena och nej till det andra; det har jag inte råd med.