GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



5 maj 2009

Underbar dag!

Efter tolv underbara timmars sömn, vaknade jag kl. 10 med världens kaffehuvudvärk. Fick ligga alldeles stilla för att inte dö, haha. Efter en stund masade jag mig upp och åt frukost. Jag drack så mycket kaffe att jag nu "kaffeskakar" lite, haha. Och nu sitter jag här med blött hår och har den "jobbiga" uppgiften framför mig att i dag se klart alla Twin Peaksavsnitt (har två skivor kvar) och läsa en bok (Laura Palmers dagbok) och en del kurslitteratur. Jag skall nämligen skriva ett reportage om Twin Peaks, det ni. Det är kul!

I går nätsurfade jag lite. Jag menar, man kan ju inte inte ha saker på sin önskelista och fylla på den med jämna mellanrum! Tack vare Läkarvännen och en klasskamrat, har jag blivit uppmärksammad på glasögon på nätet. Det är billigt - och man kan dessutom beställa hem dem gratis för att prova! Super! Jag har hittat så många fina bågar att jag bestämt mig för att köpa två par och inte bara ett. Dessa två glasögonraringar står överst på min lista:


Kommer härifrån.


Min pojkvän sa att skulle jag ha dessa, fick jag gå utan honom på stan. Hahahaha. (Länk. Det finns hur många fina bågar som helst där!)

Och tack vare mitt minne åkte även träskorna nedan fram. Jag tycker att de är helt underbara!! Jag vet att många tycker att leopardmönster är direkt fult - och då träskor på det, hehehe - men jag ÄLSKAR det. Svart, rött och leopardmönster - det är mina grejer, det!



Jag skall hårdbevaka sidan de säljs på och norpa dem när de så småningom sätts ut på rea. Jag tror att dessa kommer att ta död på min pojkvän :)

Nu skall jag dricka mer kaffe och se vidare på Twin Peaks! Adios!


PS. Pssst .. Mitt glasögonfodral:


:)


4 kommentarer:

Emma sa...

Åh, wow vad kul att kunna beställa glasögon så. Antar att det är omöjligt för en astigmatiker som dessutom är närsynt *suck*

Jag har inte läst Laura Palmers hemliga dagbok sedan jag var så liten att jag inte fattade en smack. Och nu går den ju inte att få tag i. Jag vill äga den. Har du skaffat en egen?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Tycker att du skall kolla om det i går, innan du deppar ihop :)
Påminn mig: vad är en astigmatiker nu igen? Jag har brytningsfel själv, om det är det det är. Med brytningsfel går det i alla fall att beställa, min läkarkompis har gjort det!

Nej, jag har P:s bok.

Emma sa...

Ehm, jag vet inte riktigt vad det är själv. Jag har så dålig koll på mina ögon. Det är väl ett typ av brytningsfel och jag har för mig att det är svårt att skaffa linser till just det felet. Jag skulle ju kunna googla...

Så du gillar inte TP säsong 2? Ok, den spårar ur lite, det kan jag hålla med om, men jag älskar den ändå.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Nu har jag googlat - och ja, det ÄR brytningsfel. Och som sagt beställde ju min kompis, så .. Men svårt att skaffa linser? Jag har ju det, till mitt vänstra öga; jag har brytningsfel även på höger, men det är så lite att det inte går att åtgärda.

Nej, jag gillade inte TP .. säger jag med viss reservation. Än så länge är jag alltför förfärad, men kanske kommer det att gå över och kanske kommer jag att kunna se det bra i serien så småningom. Vi-får-väl-se!