GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 maj 2009

Några av mina dagar.

Innan jag for till Stockholm i fredags morse, spred jag ut några lappar här hemma till min pojkvän som skulle vara kattvakt.

Fantastiska dikter ..

I folkviseton, Nils Ferlin. (Inte hela.)

.. och inte fullt så bra dikter:

Jag vill inte höra ett ord om denna min dikts kvalitet (eller faktaöverensstämmelse: eskimåer och kåtor?). Jag kan inte ens skylla på att jag skrev den klockan fyra på morgonen; den är sjukt värdelös både med och utan klockslaget. Jag menade i alla fall väl! (Andra ordet andra raden är alltså moln.)

När jag kom hem på lördagskvällen, hade jag fått rosor.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Men i dag är jag ledsen, för jag fick rest på en uppgift som vi skrev förrförra veckan. "Det är inte att du inte kan skriva, för det kan du" och bla, bla, bla. Det var något med genreöverensstämmelse eller så .. Jag blev väääldigt ledsen ..


.. så jag "belönade" mig själv med en ny läppenna. Redd från MAC.


Hemma är jag alltid omringad av böcker. De ligger precis överallt och är allihop (nästan) precis lika älskade.

Nu skall jag se på Vänner och äta biffar. Tjo.


Inga kommentarer: