GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 maj 2009

Sleeeepy ..



Åh, gud, jag är så himla trött! Sov väl ungefär fem timmar i natt .. och jag behöver väl ungefär det dubbla för att ha sovit för mycket. Äh, åtta timmar är ungefär lagom. Nio går också bra. Sover jag tio timmar en natt, kan jag inte somna ens någorlunda i tid natten därpå. (Och snart skall jag börja mitt sommarnattjobb igen. Jävla helvete. Men äh, jag har ju inte lyft ett finger för att fixa något annat .. Och i vilket fall är det ju bara över sommaren.)

Jag tror att jag skall ta och färga håret nu. Det hade jag inte i planerna ens för fem minuter sedan, men jag är mycket för att pigga upp mig själv .. plus att jag emellanåt måste färga håret med vanlig färg för att hennan skall bita. Utan vanlig hårfärg bleks nämligen inte mitt hår tillräckligt i solen. Och så är ju de där ammoniakångorna sådana härliga uppiggare! SQWEEEASH säger det, så svider det i näsa och rinner ur ögon. Fantastiskt.

Det värsta (nåja) är att jag inte har råd att klippa mig. Snyft, jag som längtar sååå efter min page!!! Jag som skulle ha klippt den så kort .. Nej, det värsta är egentligen att jag är superfattig. Urfattig. Men för bara några dagar (!) sedan insåg jag att jag inte måste kunna hänga med på allt, att jag inte alltid måste kunna fika, att jag inte måste må dåligt över att jag "säkert" missar något .. Jag insåg att det är okej att inte ha pengar. Visst, jag kan både fortsätta hantera pengar som jag gör eller fördela dem ännu bättre (herregud, hur många tricks skall man behöva?), men jag måste inte må dåligt över att emellanåt inte ha. Även när andra har. Suck, att vissa insikter skall vara så sega för mig? Svåra logiska resonemang kan jag följa, men vissa vardagliga saker ..

Nu, kaffe. Sedan hårfärg.


Inga kommentarer: