GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



28 juli 2009

Jobbigt.

EXAKT samma visa som i går: vaknar en helt galen tid på morgonen (i går 03, i dag 04), vrålhungrig. Skulle kunna äta upp en megastor häst. Denna gång dessutom skakis och bakis efter sömntablett. Våndas. Kan inte sluta tänka på mat. Är jättetrött, men kan inte somna om. Kommer till slut fram till att det enda sättet att få göra det, är att gå upp och äta. (Det värsta, det värsta är ändå sockersuget! Jag är sugen på precis ALLT.)
En mastodont-sådan i dag; i går var bara en vanlig. I dag: stora mackor, två kokta ägg, massor av kaviar, grekisk yoghurt med massor av bär. Efter det hoppas jag kunna somna om och sova en stund.

I dag, till skillnad från i går, har jag massor med saker jag behöver göra. Hämta upp Hjärtats post, en hel del ärenden på stan och bio+middag kl. 19 och framåt. Buss till jobbet kl. 22.25. Det skulle alltså aldrig gå att sova till 17.30 som i går.

Nu skall jag alltså äta min frukost och sedan sova en stund till. Jag är så sömntablettsdåsig - vilket var något jag tog i går kväll enbart för att jag hade sovit hela dagen i går. Jag hatar sömntabletter.

Ja, ja, allt detta .. Så går det väl när man har jobbat tio nätter på raken. Så går det.


Inga kommentarer: