GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 juli 2009

Kvällen.

Het, het, heeeet dusch, hårtvätt och inpackning, skrubbvantar, manikyr, pedikyr, krämer, nagellack 20 x 3 lager + under- och överlack. En vanlig dusch, helt enkelt.

Jag går aldrig, aldrig utan nagellack. Okej, sammantaget kanske en vecka/år, men det är allt. Jag vet inte hur andra klarar det. Jag vill inte klara det. Det ser så naket och fult ut på mig - framför allt naket. Det är väl för att jag är van. Fast det ser faktiskt naket ut på andra också, för den delen.

Nu skall jag ringa min mor och Hjärtat och sedan se på film. Ils - Them. Inte för att det är en bra film; i själva verket är det en sopfilm utan dess like. Men den har vissa element jag drömmer om. Inte skräcken och de terroriserande barnen (faktiskt inte), utan ett hus lite avsides någonstans i ett främmande land. Jag vill inte bo i Sverige hela livet, även om jag älskar Sverige. Jag tror inte att jag kommer att göra det heller - i alla fall inte hela tiden. Men, framför allt: Det värsta som finns vore ju att stagnera, och världen har dessutom aldrig varit så öppen och lättillgänglig som nu. Så många vägar, så många möjligheter - och så skall man sitta och mögla på ett och samma ställe hela livet? När världen är så vacker och livet (förhoppningsvis) så långt? Nej, hujeda mig. Så bisarrt!


Inga kommentarer: