GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 juli 2009

Skönt!

Puh, jag behövde verkligen sova ut! Kom i säng runt 21 i går kväll, och låg och läste min Stig Dagerman till 23. Somnade sedan och sov till 07.19 - en riktig lyx! Jag, som är en sommarnattjobbare, gör inget hellre än att sova om natten och vakna på morgonen. Underbart. Jag är visserligen lite groggy fortfarande, men så är det. Dagens planer består i att antingen åka in till stan och handla färg för att måla om en hylla (och måla om den), eller läsa klart boken och åka med den till biblioteket sedan. Sista återlämningsdagen var i går, så om jag läser ut den i dag är saken biff (nej, jag kan inte förnya den mer).

Fast först blir det dusch. Min katt sitter just nu i badkaret och dricker vatten, men snart så .. Och sedan frukost.

I natt stoppade jag återigen i mitt tjocka vinterduntäcke. Sommartäcket var i i typ tre veckor, haha. Men det gör inget, jag gillar både och.

Nej, nu skall jag jaga ut katten. Det får ju vara någon måtta.


2 kommentarer:

Emma sa...

Du kanske visst hade kunnat låna om den igen. Du har ju kontakter! :)

(Orkar inte logga in)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Jo, fast jag vill inte hålla på och tjata på dig varenda gång jag inte hinner till biblioteket i tid. :)