GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 augusti 2009

Dagen har börjat!

Jag älskar lediga dagar när halva dagen inte går åt att sova ut, äta frukost, duscha och fixa sig. Jag sov tio timmar i natt, klev upp halv fyra, åt en underbar frukost på balkongen, läste lite bok, duschade och tvättade håret - och var klar klockan åtta!

Åh, jag längtar efter att klippa mig. Vill göra det nu, nu, nuuu. Jag är mer än lovligt less på mitt hår! Jag klippte det i mars och lät det sedan vara för att jag ville kunna sätta upp det på sommarjobbet - så nu är det LÅNGT.

Jag har kommit fram till att ur hårömhetssynpunkt hatar jag långt hår. Det gör ont att borsta, ont att tvätta, ont att sätta upp, andra fastnar i det, jag fastnar i det, min pojkvän ligger på det - och det är dessutom varmt som fan. För att inte tala om att det går åt mindre schampo och är både billigare och sååå mycket lättare att färga när det är kort. Jag hade egentligen tänkt klippa mig i slutet av september, men som det känns nu kommer jag inte att kunna härda ut till dess. Fast hur det än blir med den saken, kommer jag att kapa ungefär en decimeter, så att det längsta blir cirka tre centimeter nedanför hakan/käkbenet. I nacken kommer det att bli riktigt kort. En ovanligt brant page, helt enkelt. (Intellektuella funderingar, återigen.)


Ungefär så långt har det varit som mest. Så att det täckte brösten.


Något i typ den här längden-kort.

(Det var jättesvårt att hitta vettiga kort!)

I dag skall jag göra två saker:

* Gå ner till macken - posta och hämta ut paket
* Klä om en lampskärm

Det sistnämnda kommer jag att ta tag i så fort kaffet jag drack till frukost har gått ur kroppen lite. Just nu skakar jag lite och det är ju inte så optimalt när man skall hålla på med pilljobb.

För övrigt fick jag besked från VHS i dag, och så här ser det ut:



Så, det var det så länge.


3 kommentarer:

Emma sa...

Man får ju fläta håret när man sover, annars blir det ju kaos i sängen! :)

Shy sa...

Är antagningsbeskedet bra eller dåligt?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Nja, SÅ långt är det ju inte! :)
(Haha, en rolig tanke: Om du inte hade sovit med fläta, hade ni behövt köpa en säng för M, ditt hår och dig :D)

Shy.

Bra, faktiskt! Bra i sig självt har det ju alltid varit, och numera är det bra ur "den" synpunkten också. Håll utkik om några minuter. Kram!