GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



6 augusti 2009

Kanske inte alltför intellektuellt ändå ..

Jag gick av fjärde natten i morse, men har jag sovit något? Nej. Jag gick förvisso och lade mig, men jag var lite uppskruvad samtidigt som det var - är - supervarmt. Så jag kunde inte somna. Hade jag legat kvar tillräckligt länge hade jag säkert somnat till slut, men eftersom jag skulle upp runt tolv tycktes det rätt meningslöst att lyckas somna typ halv elva .. Så jag sket i det och gick upp.

Så nu sitter jag här i överintellektuella funderingar. Jag funderar nämligen över hur man egentligen bär sig åt för att lyckas lägga det perfekta rouget. Jag menar, titta bara. Man dör lite grann, visst? Och här. Och här. Jag tycker att ibland när jag lägger rouge, får jag det liksom i hela ansiktet .. eller i alla fall över hela kinderna. Till saken hör ju också att jag jämt har rosa kinder, i och med mycket känslig hud och en liten (den är i alla fall liten för närvarande) tendens till rosacea - som jag fick ett ordentligt utbrott av för några år sedan.

Andra intellektuella funderingar rör huruvida jag har varm eller kall hudton. Jag trodde att jag hade kommit fram till att jag hade neutral, men så lade jag på grön concealer på mina rosa kinder i går kväll (då försvinner det rosa) och lade sedan på knalloranget rouge - och det såg förjävligt ut, som om jag hade kletat på brunoranget solpuder så där lite på måfå .. Så nu tänker jag att min hudton kanske är kall, då (eftersom oranget är en varm färg) ..

Jag sprang in i något tidigare i morse och nu har jag satan ont i knät - så där att det gör ont att gå. Men jag är van, sådant där gör jag hela tiden. Har en dörr en karm (faktiskt rätt vanligt), kan man ge sig fan på att jag kommer att springa in i den. Förra veckan höll jag på att slå ut ögat mot diskbänkens kant när jag böjde mig ner. (Ögat klarade sig; mitt höga och omöjligt-att-lägga-rouge-på-kindben tog smällen.) Jag snubblar när jag går (ofta över mig själv), jag bryter naglar hela tiden för att jag missar att inte träffa saker. Jag är helt enkelt stissig och för snabb och jag ser mig inte för; min kropp flänger åt alla håll på samma gång. Ungefär sådan är jag väl som person också.

I övrigt sitter jag och funderar över hur konsekvent jag kan vara vad gäller vissa saker, samtidigt som jag är inkonsekvent och föränderlig intill oberäknelighet gällande andra. På sistone har jag känt att kanske inte ens jag kan lita på mig. Jag kan inte garantera att jag kommer att tycka i morgon det jag tycker i dag, samtidigt som jag har lyssnat på samma musik i flera år. Till exempel. Alltså, då snackar vi samma låtar, samma skivor. I flera år. Samtidigt som jag i år har känt åh, sol, åh, sol, åh, sola, åh, fräknar och solbränna, har jag ända sedan rosacean (år 2003 eller så) svurit vid skuggan och absolut ingen sol eller solning - eller sommar, för den delen. Men i år .. sol- och badsemester, hav, värme .. Jag får så fantastiskt fina fräknar och fläckar över hela kroppen i solen. Varje gång jag har vistats i solen upptäcker jag några nya fläckar, och det är så himla fint! Jag har hela ryggen full - fläck, fläck, fläck, fläck, fläck.

Nu skall jag se på lite Twin Peaks. Det är synd om sommaren - jag har jobbat hela och känner inte ens att den har varit eller är. Tråkigt.


5 kommentarer:

Emma sa...

Jadu, jag har också de där intellektuella funderingarna. Man vill ju inte se ut som en påskkärring. Det ska ju se lite naturligt ut och inte som om man verkligen har en massa rouge. Hm, får träna och googla på det...

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Vad trevligt att det inte bara är jag! Fast jag tittade på dig på på MT och jag tyckte att du lade rouge väldigt fint .. Och mig gör det ingenting om det SYNS att det är rouge man har, så länge färgen passar med ens egen hudton och så, så i alla fall JAG kan tänka mig att du även skulle passa i någon starkare färg :)

Vad gäller mig själv väntar på leverans av ett knallrött! Det skall bli mycket spännande :)

Emma sa...

Åh, trevligt att höra. Men visst, det ÄR snyggt även när det verkligen syns att man har rouge, men på mig är det snyggare på vintern när jag är blekare. Önskar jag var ännu blekare så att rosa rouge syntes mer på mig, för det är så fint.
Knallrött också! Men kanske inte om man har mitt pigment.
Jag har ett nytt från EM. Ska testas imorgon på kräftskiva :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Fast det knallröda skall bara ge en fin "flush", så där vinterpromenad-fin, enligt Makeupalley. Vi får se, vi får se!

Tror du inte att det hade gått bra att i stället för att köpa rosa, köpa fuschia, magenta eller liknande? Kolla in Desire från NARS.

Jag vet inte om våra respektive pigment skiljer sig fasligt mycket från varandra - gör de det?

Åh, vad för nytt, vad för nytt? Berätta! Mitt favoritrouge därifrån är Theme park .. bland andra :)

Emma sa...

Oh, ska kolla :)

Jag tror att du är blekare än jag. Jag är mer rödmosig. Du har en jämn hudfärg. Jag är typ gulröd, haha.

Den nya, som jag fortf inte har testat, heter walkee talkee. Annars gillar jag jump rope väldigt mycket.