GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 augusti 2009

God morgon!

Klockan tre i går eftermidag såg jag på film. Napoleon Dynamite. Fy fan, vilken rolig film! Den slutade 16.45. Att ligga ner och göra något stillsamt när man är skittrött är aldrig någon bra idé, och liggande där i min soffa blev jag givetvis sömnig. Jag ställde klockan; jag skulle bara sova en timme.

Jag vaknade halv elva av att hemtelefonen ringde. Det var Hjärtat, som hade blivit orolig när jag inte hade svarat på hans sms. Jag sa att jag ännu inte riktigt hade lärt mig hur man skickar sms i sömnen. Sedan borstade jag tänderna och la mig i min säng, i vilken jag sedan vaknade klockan halv fyra i morse - allt som allt tio och en halv timme senare.

Nu skall jag sätta mig på min balkong med frukost, kaffe och en bok och se solen gå upp. Sedan kommer det inte att vara för tidigt för att duscha, och därefter kan dagen börja.


Inga kommentarer: