GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 september 2009

Trött men lyckligast.



Jag är så trött att jag ser olycklig ut. Dessbättre är jag kanske lyckligare än någonsin. Jag är i skolan hela dagarna: morgnarna, mittpådagarna, eftermiddagarna och kvällarna. I dag kom jag hem runt halv nitton, vilket är tidigt. Halv tjugoett har varit vanligare, men det håller kanske inte i längden. Jag köpte en laptop förra veckan (äntligen!!!) och i dag deponerade jag hundra kronor för ett skåp (givetvis för att inte behöva släpa alla ton böcker, pärmar och block fram och tillbaka). Denna termin läser jag 150%.

Nu skall jag hoppa ner i ett bad och skrubba min hårbotten. Jag åt sushi vid halv arton, så någon mer mat behöver jag inte bry mig om i dag - jag rullade därifrån. Jag älskar universitetslivet och även om jag egentligen inte kan tänka mig in i den rollen i dagsläget, undervisar jag när jag tänker mig framtiden. Konstigt, men inte fullständigt barockt.

Och så har jag dessutom världens näst största ring. Vad skall jag säga, livet leker.


2 kommentarer:

gu_ru sa...

Lyllos där!

Finns det mäktigare bling än en splajtans laptop? Don't think so babe.
*s*

Fast min är grymmast, men det vet du.
*I*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

gu_ru.

Hehehehe .. Skall vi träffas på skolgården och jämföra? Om du visar din, visar jag min .. eller .. hmmm .. :D