GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



20 september 2009

Underbart!

Nu sitter jag här med min stora kopp svart kaffe. Det är en underbar dag i dag! Jag och Hjärtat (vi har för övrigt varit ihop i snart ett år, wiihoo) låg i sängen i två timmar i morse och bara var - bara var en massa kärlek, mys och underbarhet (underbarism? underbarlighet? hehe). Sedan var vi likadana efter frukost, och sedan for han. Under den närmaste timmen därpå, hann jag:

* torka ur kyl och frosta av frys
* städa bort sommarbalkongen (jag har aldrig någonsin njutit mindre av min balkong än denna sommar - har knappt varit där ute)
* tvätta två maskiner
* diska

Det var jävligt snabbt jobbat, skall jag säga! Sedan målade jag om naglarna och hämtade den sista tvätten och hängde upp i badrummet (jag bara älskar när det luktar "torkande tvätt" där inne) och nu har jag som sagt gjort kaffe. Jag skall plugga fonologi nu, och för det krävs en jävla massa kaffe, skall jag tala om! Jag har spytt så mycket galla över fonetiken att det räcker och blir över för tre tråkiga delkurser. Det är otroligt analt och bisarrt tråkigt. Hjärtat, som emellanåt kan tycka (antagligen med rätta) att jag är lite väl negativ, tittade i min bok i går kväll och utstötte diverse kräkljud - både verbala och mer gutturala sådana. Det är helt enkelt så jävla tråkigt att klockorna bara säckar ihop och dör.


Inga kommentarer: