GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



3 februari 2008

Ellos.

Även om man känner sig som världens tant när man knallar uppför backen med två stora Ellos-paket i famnen, har fan Ellos blivit bra. Ja, oh ja! Numera har de ju en jävla massa jättefina kläder, och kunde de bara byta namn och logo också .. ;)

Nåväl, detta fanns i mina paket. I paket ett fanns en lovely MC-jacka, men den har jag ju redan bloggat om.

I paket två (två olika paket = hade någon rabatt jag inte kunde utnyttja annars) fanns helt undebara klänningar, klänningar jag innan inte vågade ha något hopp om.



En underbar svart långklänning med band man knyter ovanpå axlarna .. Vilket jag inte kommer att göra. En lång axelbandslös klänning i precis detta stuk är något jag velat ha hur länge som helst! Beställde två olika storlekar, M&L, för att jag inte visste vilken jag skulle behöva .. Det vet jag inte nu heller. Det är resårliknande band runt brösten - M sitter bättre när jag inte har någon BH (jag har jättesmå bröst, så jag kan) och det är ju då det är viktigt att den gör det .. L sitter däremot jättebra när jag har BH; då slutar M:s resårband typ på halva brösten. Så jag vet inte, men jag tyckte SÅ mycket om denna klänning så jag behåller nog båda. Faktiskt. Det är inte ofta man hittar fantastiska långklänningar (inte jag i varje fall), så hade jag bestämt mig för en storlek hade jag beställt en till i samma .. Jag planerar att bo i denna i sommar!

Den funkar som kjol också, hehehe ..


Och, håll i er nu för denna sensation ..
Tadaaaaaaaaaaaaa:



Jag kan också bära annat än bara svart!!
Hehehe ..

Denna satt som ett smäck i strl 38/40. Men .. Kreativ som jag är såg jag genast möjligheten ..



Vad jag alltså do funderar på är att kapa klänningen .. Och göra den till en kjol.
På bilderna har jag bara stoppat in överdelen, och skall jag vara ärlig tror jag att det är allt som behövs .. Att kapa överdelen alltså. Först tänkte jag att det räcker nog med att jag sätter dit en dragkedja, piece of cake men jag tror att inte ens det behövs. Det är bara att kapa och sy till lite i bak över resåren så att den inte fransar sig, så blir det finfint.



Min kamera är fullständigt hopplös, men bak på klänningen/kjolen finns två band man kan knyta ..

Ja, jag tror att denna kommer att bli hur fin som helst när jag kapat och sytt lite och fått klart den .. Lär gå på typ en kvart. Får se om jag orkar göra det ikväll, men nu måste jag äta middag.
Och så får vi se när jag skall våga ha den sedan, jag har varit svartklädd länge nu .. Lär nog ta ett tag att våga :) Får kanske köra med svart linne till att börja med, hehe ..

Det fanns även ett tvåradigt nitbälte och en svart långkjol med i paket nummer två, men kjolen har jag inte kommit till .. Än. Får dock se om jag behåller den - jag äger redan typ tre stycken olika, svarta långkjolar ..

Ps. Ursäkta för alla suddiga bilder .. MIN JÄVLA KAMERA!!!


------------
UPT. 19.05

Har bestämt mig för att skicka tillbaka färgade klänningen. Den är fin, men för de pengarna beställer jag hellre en till kjol istället.

10 kommentarer:

Sandra sa...

Den färgade klänningen var jättefin!! (Den svarta långklänningen också). Haha jag tänker förresten lite som du att Ellos är tantigt men det var ju kanske för 5 år sedan de har hottat upp sig men jag blir ALLTID besviken när jag beställer därifrån, fint på bilden ugly i verkligheten.. på mig i alla fall!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Jag tycker också att den är fin, men tycker samtidigt att den kjolen jag länkade till är ännu finare .. Och det är ju samma mängd pengar så .. =)

Konstigt att det blir så med Ellos och dig - du kanske bara borde beställa det jag beställer? HAHAHA =)

Kram!

Anonym sa...

Ha ha, jag tänkte precis det här igår, fan vad ellos blivit bra! Klickade ihop en stor kundvagn för jättelite pengar och med bara sånt jag VERKLIGEN ville ha, och så råkade jag stänga fönstret. Prutt. Ska försöka igen ikväll.

Sandra sa...

Jag har slutat beställa (och köpa) kläder och det är så skönt!! Känner mig inte det minsta intresserad men det ändras kanske närmare våren och sommaren.

Kram!!

Anonym sa...

min jävla åsikt i detta är att du passar skitbra i långklänning! inte alla som gör det. jag själv ser ut som en liten pinvin på färd i långklänning eftersom jag är så kort. jättetrist faktiskt.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Annaklara.

Men varorna brukar finnas kvar i kundkorgen .. ?? Hur har det gått nu då? BRA, hoppas jag! :)

Sandy.

Höhöhö .. Det gör det nog, skall du se ;)

Slynan.

Min jävla åsikt är TACK SÅ MYCKET!!!
Hihi, kan tänka mig hur söt du ser ut, fniss fniss .. =) Men kan du inte korta av den då? Det är ju inte så svårt!
Jag är riktigt glad att jag är riktigt lång (eller ja, 171, men det är ju suuuperlångt, hehehe!) !


KRAMAR TILL ALLA!!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Slynan igen.

'En liten pingvin på färd', hihihi .. Vad roligt sagt, vilken söt syn! :)

Anonym sa...

haha ja men EXAKT!!
vänta vänta vänta... sen vänta liiite till... vänta vänta väntta! man sitter ju två timmar och bara glor. som tur är upptäckte jag iaf ett nytt band, som verkar lovande!! alltid nått! Ha en toppen dag!

Sandra sa...

Miss you!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sarah.

Hahahaha, precis! Men det riktiga bandet, som man kom för att se .. Lustigt att DÅ går tiden skitfort!
Jag får lyssna på Deathstars någon dag, btw! :)

Sandy.

Naaaaw =) Puss!