GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



9 februari 2008

Sjuk IGEN .. Helt jävla ALLVARLIGT!?!

Jahapp .. Det ser inte bättre ut än att jag är sjuksomething igen. Suck .. Jag visste väl att de där nysningarna häromkvällen inte bara var vanliga nysningar .. Att nysa tio ggr på en kväll är ju lite väl. Så nåja .. Hurra för mig, grattis till mig, hipp hipp ..

Åh, jag blir så trött. Men vet ni .. Det är inte något virus:s (?) som attackerat mig fel, det är mitt fel. Det sitter i MIG. Det är det här jävla jobbet som jag är på alldeles för mycket. Det är den här känslan av andnöd, av att jag är ledig bara och precis så mycket att jag hinner dra efter ett nytt andetag .. Och så kör vi igen! Och igen, och igen!
Jag satt och räknade en hel del i natt. Först räknade jag på min ekonomi (kommer till det), sedan på min semester (kommer till det), och sedan råkade jag observera Sjuk-anteckningarna i min kalender .. Nu sitter jag här med min kalender: I september var jag sjuk typ tre veckor - 29/8-19/9. Sedan 17/12 igen, en kortare sjukdom . Sedan min magsmärtattack 19/1 och sedan, det senaste, min förkylning 27/1 - ongoing. Jag blev egentligen aldrig frisk från den senaste förkylningen, som jag trodde. Jag blev bättre, men inte frisk. Jag slutade aldrig snörvla och vara täppt i näsan, och hey - nu är vi här igen. Snörvel, täppt i näsan, bomull i huvudet, huvudvärk, äckligt snor, illamående och en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Well, grattis!!

När jag tänker tillbaka på det, i stort sett all semester som jag någonsin har haft .. De här 3.5 åren som jag jobbat natt .. All semester har bara varit breathers, det har bara varit vilopauser under vilka jag hunnit dra efter andan; vars själva syfte har varit att dra efter andan .. För att kunna köra igen. Fine, jag har ingen egen familj, jag skulle inte vilja (och kommer inte att ta ut) en 4-veckorshistoria, men semester skall ju ändå vara ledighet, inte paus!?
Men mina vänner .. Jag skall spåna mer på årets semester i dag .. Min iditiska chef (som jag egentligen gillar) vill ha in semesteransökningarna redan i slutet av februari .. !! Vad är det för jävla skit, frågar jag mig. Vad är det för jävla skit att man bara skall chansa på sin jävla semester!? Mardrömmen vore ju att få sig några regniga veckor .. Å-Påse på mitt jobb fick FYRA!! regniga veckor förra året. Jag skulle DÖ. Okej att man så klart inte kan söka sommarsemester veckan innan, men vad fan .. Någon jävla sommarrapport skall man väl ha hunnit få!? Jaja, whatever. Jag tänker ta några nätters semester till Metaltown och så ett par veckor i augusti. För att få en ordentligt breather skall jag, beroende på hur många jobbnätter jag har att tillgå, söka en vecka till - antingen efter Metaltown eller innan de två veckorna i augusti .. Förmodligen blir det i augusti (om det går alls), för jag tänker mig att ta tillvara det sista ljuset .. Eller så kanske man skall tillvarata ljuset när det är som bäst, precis efter Midsommar .. Men jag vet inte, jag vet inte hur mycket man vågar lita på vädret precis i början av juli .. Nåja, får spåna på det.


(Nä fan, nu får jag se till att skriva en jävla bok och get over with that kukjobb.)

Och slutligen, varför har jag räknat på min ekonomi? Jo, ni ser, mina vänner .. Jag var på tatueringskonsultation i går, i studion som jag bestämt mig skall få förära min vad. Och dit kommer en (tydligen) myyyyycket känd amerikansk tatuerare i april .. Och killen som jag tatueringskonsulterade tyckte att jag veeerkligen och absolut skulle låta den snubben tatuera mig. Han är grym på färg!, sa han och slängde upp en broschyr. Eh, jaha, var allt min mossiga hjärna kunde producera. Jag tittade lite på bilderna och resignerade rätt snabbt. Så nu skall jag tatuera mig 8/4. 8/4!!!
I går, efter att tiden var bokad och depositionen utdelad, kom jag på att det ju, då, var exakt två månader kvar. Bara och exakt två månader!! Så vid den här tiden om två månader, mina vänner (peppar, peppar, peppar), kommer jag att ligga med en tatuerad vad. Åh!!
Så jag låg och räknade på min ekonomi i natt .. Och det kommer att bli lite, bara liite, kämpigt, men det kommer att gå. Enligt min ekonomiska beräkning lättar det (ekonomiskt) för mig redan i slutet av april. Det kommer att bli bra!!

Och i går betalade jag äntligen in min namnändring också .. Halleluja! Hade lite grann förväntat mig att få kalla fötter, så där mitt från ingenstans .. Eller ja, jag tänkte mer Tänk om jag får det precis när jag skall betala? Men det fick jag inte. Så snart, snart kommer ni att kunna kalla mig något annat. Tjoho!
Det är sagt att det skall ta 3-4 veckor innan (om!) det går igenom .. Men eftersom namnet jag valt är så lätt och eftersom ingen ju kan tänkas ha något emot det (ett helt vanligt efternamn, liksom) föreställer jag mig att det kommer att gå lite snabbare än så. Men vi får se!

I går natt sov jag 11 h .. Så i natt när jag skulle sova kunde jag så klart inte somna. Jag somnade närmare 04.30 .. Kul, kul, kul!!! Så i framtiden - inget skämt - när jag gått av tredje natten och skall sova med chillpill .. Blir det till att runda av runt 21. Inget snack om saken!

Nu skall jag gå äta frukost. Jag tvingade mig själv upp 12.41 och har bara orkat få i mig en mugg myntate än så länge. Hej!!

Ps. Och förresten, vet ni vad det första jag sa till tatueringskonsulteraren var? Hejsan, jag skulle vilja boka tid för en bröstoperation. Han tittade på mig som om jag vore dum i huvudet. Humorlöst. Jag tänkte ju bara att de måste ha hört frasen Hej, jag skulle vilja tatuera mig, till leda. Nåja, jag tyckte i alla fall att jag var väldigt rolig. Ds.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Störtskön inledningsfras hos tatueraren!! *skrattar*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

CInsel.

Well, thank you!! =D Folk har fan ingen jävla humor!! :/

Sandra sa...

Haha, typiskt att en humorlös skulle vara där då det var ju klockrent! Men gumman, ang ditt jobb, att du inte söker andra usk jobb (exempelvis dagtid) du mår ju uppenbarligen så dåligt av dessa 3-3 nätter! Du kan ju i alla fall söka och se vad som händer, du kan ju inte fortsätta såhär och må så dåligt!!
Kramar!!!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Ja, jag fattar inte hur han kunde att INTE brista ut i gapskratt! Särskilt eftersom jag ju höll minen så stenhårt :D

Jadu, jag vet inte .. Är inte så lockad av det eftersom det innebär SJUKT mycket merjobb jämfört med hur jag har det nu, dessutom får man ju jobba typ varenda jävla dag. Jag vet inte, jag funderar på att söka ett annat jobb, men för tillfället får det gå .. Alla saker jag skall göra för pengarna får vara värda det, just nu.
Kramelikram!

Ps. Nä, ang det sista: Jag vet. DET vet jag. :/