GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



27 augusti 2008

Blixten gjorde gurkan gul.

Först:

Ja må hon leva,
ja må hon leva,
ja må hon leva uti hundrade år!
Javisst skall hon leva,
javisst skall hon leva,
javisst skall hon leva uti hundrade åår!
HURRA!!!

Hårdrocksskatan fyller 23 år i dag. Hurra och GRATTIS!!!

(HerreGUD, vad jag hatar den ramsan!! Av någon anledning får den det att krypa i kroppen på mig, jag får lust att bara rulla ihop mig och dö. Antagligen beror det på allt sådant där pinsamt sjungande man fick utstå i skolan - i alla fall tills man lärde sig att inte yppa ett jävla ord om sin födelsedag och att mordhota andra som ändå mindes den, på rätt dag eller överhuvudtaget.)

God morgon, världen. Hur mår du? Jag mår fint. Morgonen i dag gick mycket bättre än morgonen i går. Inget sinkande, inget tog-mig-300-år-att-vakna, inget slöande. Larm, upp, dusch, frukost, lite blogg, plugg. Gött. Jag har en del jag skulle vilja blogga om i dag, men jag hinner nog inte. Fredag åker jag bort (igen) så i dag och i morgon är de enda dagarna jag har att plugga på. Jag har en kurs att avsluta och det är MASSOR kvar. Så jag får blogga .. Tja, däremellan eller senare eller vi får se när.

Det är himla kallt och mörkt i dag! Inte för att jag klagar och verkligen inte för att det stör mig. Jag bara konstaterar fakta: det är kallt och mörkt. Jag sitter i långärmad tröja och har tänt fyra lampor i vardagsrummet (där jag sitter), trots att jag har en hel vägg av fönster här. Balkongdörren skulle jag inte drömma om att öppna och mina fingrar är iskalla.

Detta är ungefär allt jag hinner skriva nu. Klockan är 1o och jag vill sätta igång med mitt plugg. Tschüss så länge!


Min frukost: avocado med räkor, majonnäs och svart fiskrom. Spritsad med lime (jag hade ingen citron; jag borde kanske ha köpt citron? Nä, det var gott ändå!!) och med lite gurka runt om. Att jag inte borde ha gröpt ur avocadon kom jag på precis när jag skulle till att kasta skal nr 2 i soptunnan.


Här är egentligen en stor del av mitt liv. Frukost, som är min favoritmåltid på dagen, med gurka, som är en av mina favoritgrönsaker. En stor mugg kaffe med vispgrädde och ett stort glas vatten. Leopardmönster och skönhetsvård - nagellack, handkräm, läppstift. Böcker på olika språk och tidningar som avhandlar (olika) språk på olika sätt, bl a min hjärtefråga: grammatik och korrekt språkbruk i svenska språket. Diverse lappar med anteckningar, ljus, Metaltownbroschyr anno 2oo8 och fjärrkontrollen till TV:n, så att jag kan läsa text-tv mina 30 ggr/dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nu har jag en jävla åsikt: den där frukosten var inte att leka med. GOD!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hej, jävla Karin!! :)

Ja, den var supergod - och så mättande, man står sig länge! Rekommenderas!!

Anonym sa...

Tack tack^^

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

The Skate.

:)

Anonym sa...

ja det tar på krafterna:(