GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



24 september 2008

WOW, vad jävla imponerande.

I går la jag mig med föresatsen att jag skulle sova ut .. Sova UUUT. När vaknade jag? Jo, första gången o6.56. Andra gången o7.42. Wtf!?! Vad fan har jag ställt klockan för alla veckor och dagar och år, om det är så här det är utan!? Och så somnade jag inte förrän runt oo, då jag satt på, ehum, msn med denne superrolige fram till dess .. Så fog för att sova hade jag verkligen!

Och så vaknade jag med världens värk i vänsterhanden .. Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om att jag legat och sovit på en av mina kroppsdelar med någon annan av mina kroppsdelar .. Trodde att min kropp och mitt nervsystem var för smarta för sådant. (Nu är det kanske bevisat då, att jag håller på att bli äldre och fördummas .. )

Jo, och så höll jag på att trilla när jag klev ur sängen. På riktigt. Jag snubblade. Höjdskillnaden, ni vet ..

Och så det sista jo, och så: När jag väl hade landat på mina fötter och inte på något annan kroppsdel (vänsterhanden, kanske?) och gått ut i köket för att ge min katt mat, vet ni vad jag såg då? Kylskåpsdörren stod öppen. Det finns inga ord för min ilska över detta dumma - och om vispgrädden till kaffet visar sig sur i dag igen SKJUTER JAG NÅGON.

God morgon!

Inga kommentarer: