GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



10 oktober 2008

Så trött men ack så glad.



Innan sömnen (i morse) ..


Precis innan sömnen ..

Efter sömnen:



Lika jävla trött ändå!!

God morgon, god morgon .. (Veiron i ottan! Hahaha!)
När jag lägger mig med smink, då är jag fan trött .. (Eller full, hehe.)
I skrivande stund är klockan 16.16, och det är väl en tid lika god som någon annan. Jag är trött, men ack så glad - precis som min rubrik säger. Jobbnatten i natt var lugn och skön och det var ju trevligt. Men inte var jag lugn, inte. Jag var många saker - glad, pirrig, längtande, nöjd, trygg - men inte var jag lugn. Man kan inte vara lugn när det enda man vill göra är att pussas och vara nära och inte får göra just det.
Nåja. Strax skall jag hoppa i ett bad och sedan måla naglarna och annat sådant där jag alltid gör. I kväll BLIR det en tidig läggning och fan om jag inte får sova hela natten!! Har behövt sova ut i veckor, men livet har ständigt kommit i vägen .. Inte i natt dock, jag hoppas inte det. Eller ja, livet kommer inte att få komma i vägen, men jag hoppas att jag får sova - det är ju där det kan brista.

Fan, det går inte bra för mig att skriva. Jag missar shifttangenten, jag missar bokstäver och kastar om dem. Satan, vad irriterande. Orka gå tillbaka och rätta sig hela tiden, sådant skall ju flyta på!!

Jag har fått hem min kära Amandas skiva. Har lyssnat igenom den 1.5 gånger, så jag kan egentligen inte säga så mycket förutom att Amarula Tree fortfarande är min favoritlåt på den.



Men det är med skivor som med män - i början tycker man (=jag) aldrig om dem. Eller jo .. men inte så som man tycker om dem efteråt, när man lärt känna dem lite mer. Och så finns de där skivorna som man alltid kommer att lyssna på och aldrig kommer att tröttna på - Metallica, System of a down, mm - och likadant är det med (vissa) män (människor, egentligen).


Ni vet .. Det känns som om det kommer att bli så bra, det där. Jag känner det och han känner det. För varje gång vi träffas så .. ja. Det blir bara bättre och bättre. Allt känns lugnt och tryggt och skönt och jag är allra ärligast glad att huvudet inte snurrar så där i 19o, när man inte vet någonting alls och bara är livrädd för varenda sak för att man inte kan tänka klart. Visst, precis de första gångerna vi träffades kunde jag inte tänka klart heller - men det var mina rädslor och 'neuroser' (som jag kallar dem) som var orsaken till det och inget annat. Det är precis som jag sa till honom i går kväll, det är det som skiljer honom från andra män. Han kunde ta sig förbi det och bara grejen att han var så annorlunda att jag i mitt rädda tillstånd märkte det och förstod att detta var något mer, något bättre än gemene man jag träffat och därför la korten på bordet om hur jag var och hur det förhöll sig med mig och att han sedan kunde ta även det .. Till en viss gräns förstås, även om den gränsen faktiskt var ganska .. Vad säger man - avlägsen? Vidsträckt? Jag kunde ta det långt och bete mig rätt tvivelaktigt och säga rätt tvivelaktiga saker, men när jag väl hade nått den punkten vid vilken han stoppade och sa Nu räcker det, då hade jag redan märkt och förstått ännu mer om hur bra detta var och att jag inte ville förstöra det med mina neuroser och mönster som jag upprepat om och om igen med män i flera år. Och då hade även jag själv fått se mina mönster - bara en sådan sak!! Han är annorlunda och det här kan bli skitbra. Men, än en gång säger jag det: Mer om detta sedan. Lite längre fram.


Jag hade egentligen inte tänkt bada förrän vid 18, men dels vet jag hur jag själv är - saker och ting drar ut på tiden - och dels har jag ju faktiskt ändå inget bättre för mig, så .. nu tappar jag upp det. Sedan skall jag göra manikyr och pedikyr och måla alla naglar, och sedan får jag väl se vad jag hittar på och vad klockan blir. I säng blir det innan/vid 21 i alla fall, så antagligen blir det att jag läser till dess. Jag har ju inte bäddat sängen, så alternativet att lägga sig och läsa direkt efter badet finns ju också. Jag har ju den där boken av Pamuk som har tagit oförskämt lång tid nu - vill läsa ut den så jag kan gå vidare med livet, som jag brukar säga!

Ni får ha det så jävla fint och om ni skall ut får ni ta på er ordentligt med kläder för det regnar och blåser och det är höst och man kan faktiskt bli förkyld! Over and out.


Puss ..


---------
Kl. 17.1o:

Och på tal om det där jag egentligen inte avser prata om förrän senare, hittade jag detta hos Lisa:

När hon drar sig ifrån dig .... Dra henne tillbaka!

När hon tvivlar på dig .... Försvara dig med sanningen!


Yesbox.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så söt och jag tycker om dig :) Ville bara säga det, jag var visst på gullhumör här på morgonen. PUSS!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Tihi .. =)

JAG ÄLSKAR DIG!!!!!!

Så, känn dig slagen nu .. ;)

Anonym sa...

Ack ja, ack ja. Ingen idé att gulla med dig när du tar allt som en tävling, jag åker till jobbet och gullar istället. Se till att gå och lägga dig i tid människa!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Tihi .. Jag är ogullbar!! :)

Neej, det är jag inte .. Fråga bara **********, hihi ;)

Puss och kram, raring; ha en superfin dag!! Hoppas att du mår bättre nu och allt annat det där, du vet ... Puss!!

Anonym sa...

Amarulla tree är även min favorit från den skivan, kul att den släppts som singel!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Har man skivan spelar sådant ingen roll ;)