GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



12 januari 2009

Tre nätter kvar!!!

Klart att rubriken inte kan vara en annan, så här i slutgiltighetens tider. Det är bara tre nätter kvar och det är helt otroligt! I natt jobbade jag med glädje och ett leende på läpparna hela natten! Tänkte enbart glada tankar, gjorde jag också. Hur skulle jag ha kunnat göra annat!? Bara tre nätter kvar att jobba, för fan :)
Tänk att vid denna tid nästa vecka kommer jag att ha haft min första föreläsning! Whiii :)

Har inte så våldsamt mycket att förtälja. Orkar snarare inte. Jag vaknade kl. 12.30 och har ännu inte ätit frukost så jag är hungrig. Jag skall äta, sminka mig och sedan ta mig ner till macken - jag har nämligen fått hem två avier. Misstänker starkt att det är min iiiiiPod och mina ögonskuggor. Skulle ha blivit väldigt glad om ett av paketen hade varit mina Fyrinnaeskuggor, men det tror jag inte .. Det är för tidigt och dessutom väntar jag dessa två paket med, varav jag vet att båda har snabbare avsändare än F..

I övrigt har jag shoppat ..


.. målat naglarna ..

Tickle my France-y och You don't know Jacques på ringfingret , från OPI.


.. klippt mig och färgat håret. (Förlåt, den där nya frisören var skitbra. Jättejättebra, rolig och skitduktig och vi hade skitkul medan vi klippte mig!)

När jag kommer hem och har botaniserat färdigt med mina paket, skall jag se klart filmen Nattportieren. Skitfilm!! Den handlar om en f.d. SS-fångvaktare, numera nattportier på ett hotell, och hans judiska f.d. fånge, en kvinna med vilken han hade någon slags sadomasochistisk relation under kriget, i koncentrationslägret. De råkar träffas igen efter kriget och återupptar så småningom sin relation, som åter skulle komma att bli sadomasochistisk. Men vilken skit!! Den är så SEG och som jag sa till Hjärtat i går kväll (och han höll med mig): hade jag inte vetat att sadomasochism skulle skildras, skulle jag inte ha förstått det. Det enda är att han slår henne några gånger så hon flyger i golvet (när hon inte redan ligger där eller krälar under diverse bord, vill säga) och det hela ser bara ut som misshandel. Skitfilm.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Var klippte du dig?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Jessica.

På Christer's Hairteam uppe i Kompassen!

Anonym sa...

Fint med mörkrött och lite lockar!