GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



10 maj 2009

Hur man INTE skall vara som människa, lektion 543.

Jag vet inte riktigt hur jag skall skriva detta utan att behöva skriva en lång text, vilket jag inte har ork med just nu. Jag förstår inte hur vissa människor kan vara så jävla självcentrerade och inte endast i första hand egennyttiga utan endast egennyttiga. Jag har en gyntid på tisdag för min spiral - att den alltså inte fungerar "perfekt" är rimligt att anta. Men det viktigaste för vissa är då hur det påverkar dem, att det då rubbar deras tilltänkta planer. Planer som inte ens innefattar mig - inte mer än på så vis att mitt hem skulle ha utgjort en sovplats samma dag. Nej då, det viktigaste är inte varför jag blöder och har ont - det viktigaste är "Du behöver inte sitta och hitta på ursäkter" och att deras planer då blir lite tilltufsade.
Så, ni förstår: efter flera månader av tystnad ringde min pappa i går och gav mig den ursäkt för sitt fruktansvärda beteende i somras som jag har väntat på, just på grund av detta - för att han behövde en sovplats i Göteborg och är den mest egennyttiga och egoistiska människa jag känner.

Nu skall jag lägga mig i soffan och vila. För att jag blöder och har ont.


2 kommentarer:

Emma sa...

Ok, ignorera det jag svarade i min blogg. Förstår att det inte var en bra dag!
Hoppas spiralmecket blir bra snart. Men blir det för jobbigt så ta ut den, lova det! Har hört för mycket om folk som lidit pga sånt.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

I promise!